Humlebien

Humlebien ligger på en gammel skole i centrum af Store Heddinge. Institutionen består af to huse beliggende på samme matrikel.

• Det Røde hus består af en børnehavegruppe (Mariehønsene) og en specialgruppe (Myrerne).
  • Det Grå hus består af en børnehavegruppe (Sommerfuglene) og en vuggestue (Larverne).

Udenfor har vi en legeplads indrettet så den giver mange udfordringer og muligheder for bevægelse: løbe, klatre, krybe, cykle, lege med mudder og vandpytter osv. Vi benytter os af legepladsen både formiddag og eftermiddag.

Vores nærmiljø er midt i byen. Det giver os mange muligheder for at bruge de forskellige tilbud, der er i byen. Vi har togstationen i gåafstand og det benytter vi os af, når vi tager på tur til skov, strand og lystbådehavn.

Vi har også to el-lad-cykler som vi benytter til at tage ud i den skønne stevnske natur med både børnehave- og vuggestuebørn.

Vi er så heldige at bo i samme hus som den kommunale dagpleje, så vi har mulighed for at låne deres legestue, som er skolens gamle gymnastiksal. Den er indrettet således, at der er mulighed for gode motoriske udfordringer. Der er også mulighed for fælles rytmik, sang, balance, store lege osv. Så vi har god plads såvel inde som ude.

Vi er optagede af de nære relationer og tænker, at der skal være plads til alle i fællesskaberne. Børnene bliver ofte delt op i mindre grupper, hvilket skaber gode udviklings- og deltagelsesmuligheder for det enkelte barn. Vi er kendt for vores relationsarbejde og gode arbejdsmiljø, hvor vi i læringsfællesskaber udvikler hinanden.

Egestræde 14, 4660 Store Heddinge

E-mail: humlebien@stevns.dk
Telefon: 56 57 54 64
EAN-nr: 5798007740627