Gæstedagpleje

Dagplejen har ca. 8 gæstepladser, som er fordelt på 3 gæsteplejere, 1 i Hårlev med 4 gæstepladser og 2 i Nordstevns med 2 pladser hver.

Når jeres faste dagplejer holder fri, er på kursus eller bliver syg, vil I blive tilbudt en gæsteplads til jeres barn. Skulle gæstepladserne være fyldt op, vil I så vidt muligt blive tilbudt en anden dagplejer indenfor gruppen.

Det vil primært være hos en dagplejer som er i samme område som jeres faste dagplejer og som tilhører den samme legestuegruppe. I legestuen lærer jeres barn de andre dagplejere at kende, hvilket er trygt for børn og forældre når barnet skal i gæstedagpleje.

Dagplejerne besøger ofte hinanden op til planlagt fravær såsom ferie og kurser og dermed bliver børnene trygge ved at komme i gæstepleje.

Ved dagplejerens sygdom vil I blive ringet op om morgenen, og få tilbudt en gæsteplads til jeres barn. Det er derfor afgørende, af vi ALTID kan komme i kontakt med jer mellem kl. 6.00 – 6.30 for at vi sammen kan aftale en gæsteplads.

Når jeres dagplejer igen er rask, vil I få beskeden af jeres gæstedagplejer. Hvis jeres barn passes hjemme, vil I få beskeden af dagplejekontoret.

Husk ALTID at give besked, hvis I får nyt telefonnummer.

Hvis der opstår spørgsmål i forbindelse med dagplejerens sygdom kan morgentelefonen kontaktes på 51 35 79 61.

Mandag - torsdag mellem 13.30 - 14.30
Fredag mellem 11.00 - 12.00