Forældresamarbejdet i Strøby Børnehave

Vi lægger meget vægt på og energi i at opbygge et åbent og tillidsfuldt samarbejde med jer omkring jeres barn. Vi i forventer, at I aktivt vil interessere jer for jeres barns dagligdag og for børnehavens dagligdag som helhed. Vi vil i hverdagen gøre vores bedste for at tage godt imod jer og fortælle om jeres barns trivsel og oplevelser. Opstår der situationer, hvor I har brug for en ekstra snak, eller ting I er utilfredse med, håber vi, at I kommer til os, så vi i fællesskab kan tage en snak om det.

Procedure for forældresamarbejdet

• I vil blive inviteret til en forældresamtale (uden børn) før barnet starter i børnehaven. Her vil vi bl.a. gerne tale om indkøring i børnehaven, vaner hos barnet, særlige hensyn eller behov og vi vil fortælle jer om børnehavens dagligdag. Dette for at barnet kan få en så god og positiv start i børnehaven som muligt.
  • Efterfølgende vil der blive afholdt en årlig forældresamtale omkring barnets trivsel. Når vi afholder forældresamtalerne omkring jeres barn, vil der altid deltage to, nogen gange tre personaler.
  • Derudover vil I blive kontaktet, hvis der er noget vi undre os om, og I kan altid selv henvende Jer til personalet, hvis I har behov for en ekstra snak
  • Vi afholder forældremøde m. valg til forældreråd og bestyrelse en gang om året.

Praktisk information til forældrene

• Ved puderummet og værkstedet er der opsat en white-board tavle. Den bruges til at lave en hilsen, når et barn har fødselsdag.
  • Ture ud af huset og anden information vil blive lagt på Aula.(Hvis ture og andet med en gruppe børn vil der blive lavet en speciel invitation på Aula).
  • På opslagstavlerne ved hoveddørene hænger der opslag fra forælder til forælder. Der hænger også en ”Legeaftaleseddel”, hvor man kan skrive telefonnr.
  • Der vil komme info fra kommunen på aula.
  • Det er vigtigt at man som forælder bruger aula aktivt, for at følge med i det der sker.
  • Ved sygdom som f.eks lus vil der blive hængt skilte op på de 2 hoveddøre, det vil også blive lagt på Aula.
  • I mellemgangen overfor sansehaven, vil man i perioder kunne se udstillinger med de aktiviteter og lege, som vi er særligt optagede af i børnehaven. Vi vil skrive på Aula, når der er ny udstilling og opfordrer jer til at gå en tur ned og kigge med jeres barn, så de kan vise og fortælle.
  • Forældrerådet mødes ca. fire gange om året. Her bliver der informeret om hvad der sker i børnehaven og punkter fra bestyrelsen bliver gennemgået og debatteret.