Praktisk info - Lærkehuset

En af vores store målsætninger er børns selvhjulpenhed. Børnene i alderen 1 ½ år kan så småt begynde at deltage i f.eks., selv tage tøj og overtøj af og på med hjælp fra en voksen. Børnehavens børn skal deltage i alt med den fornødne hjælp -  f.eks.  selv tage tøj og overtøj på, hjælpe til med rullevognene, tørre borde af, feje mm.
Vi håber at I vil støtte op omkring at jeres børn bliver selvhjulpen hjemme og i dagtilbuddet.

En af vores andre målsætninger er at vi i fællesskab introducerer børnene for toilettet. Dette sker når barnet er ca. 2 - 2 ½ år.

Jeres børn har brug for jeres hjælp til at holde orden i deres garderober. Sørge for skiftetøj i deres kurve, og medbringe udetøj, fodtøj og sutsko efter årstid og vejr. Der skal være navn i alle børnenes ting.

Syge børn modtages ikke i institutionen dvs. børn der ikke kan følge husets daglige rytme. Husk at meddele stuen hvis jeres barn er syg eller holder fri. Hvis barnet har haft feber modtager vi først barnet efter et feberfrit døgn.

Personalet må kun give forebyggende medicin til børn med kroniske sygdomme, såsom hjertebørn, astma og bronkitis børn, og kun med udførlig anvisning fra lægen.

I skal huske at udfylde fuldmagterne og sundhedsoplysninger på BørneIntra – ligeledes oplyse os, hvis I får nyt telefon nr. eller mailadresse.

Vi forventer, at I vil være en aktiv del af Lærkehuset. Dvs. at I deltager i de forskellige arrangementer, forældremøder og barnets dagligdag.
I bedes holde jer opdateret via BørneIntra og opslag i vuggestuen.

Praktisk info til vuggestueforældre

Hvis børnene er meget små og derfor spiser grød, frugtmos og bruger sutteflaske aftales dette nærmere med personalet.

I skal selv medbringe bleer og sutter til jeres barn. Køb almindelige bleer ikke buksebleer. Sutterne må meget gerne være med navn på.

Når jeres barn er 2,10 år rykker det automatisk hen i Lærkehusets børnehave. Når dette sker, bliver I indkaldt til en overførelsessamtale.

Praktisk info til børnehaveforældre

Børnene skal være afleveret inden kl. 9.00, da vi holder samling/laver aktiviteter fra kl. 9.00-11.00.

Institutionen har ikke skiftetøj der kan lånes.

Det sidste år i børnehaven skal man flytte til storbørnsgruppen, hvor der arbejdes målrettet mod den kommende skolestart. Børnene rykker hen i gruppen 1 april.

Institutionen er skofri inden døre.

Årshjul 2023 (pdf)

Shape Created with Sketch.