Børnecentret Erikstrup

Børnecentret Erikstrup er et hus der har eksisteret siden 1985. Vi ligger ved skolen i Store Heddinge helt centralt i byen.

Huset består af tre stuer(baser) vi har to børnehave grupper samt en vuggestuegruppe.

Vi har en stor legeplads der består af et fælles areal hvor der er en stor hytte, som bliver brugt til at samles og lave kreative ting i. Her er en pejs man kan tænde op i. Vi har meget plads til at løbe, cykle og vi har en bålplads. Vi har lavet en mini skov som børnene selv kan være kreative i, her må man lege frit. Vi er meget ude, vi holder fælles samling i hele huset og udenfor. Vi er ude formiddag og eftermiddag.

Vi ligger ved siden af skolen, hvor vi kan gå over og bruge deres legeplads samt deres naturområde. Vi benytter også nærmiljøet når vi går i kolonihaven hvor vi har adgang til en af haverne man kan lege i. Vi har togstation fem minutter fra institutionen, så kan vi tage på tur til Køge, Rødvig og besøge skov, strand og havnen.

Inde har vi fællesrum, rød base kalder vi det. Her åbner vi fælles om morgenen hvor vi spiser medbragt morgenmad, det er også her vi lukker om eftermiddagen. Rummet bliver også brugt til fælles krea rum, samt musik og dans.

Vi er optaget af gøre barnet til den bedste udgave af sig selv og dyrke de nære relationer. Vi er aldersopdelt så man kan dele sig i små grupper og lege ud fra barnets nærmeste udviklingszone. Vi dyrker meget det gode arbejdsmiljø, da vi mener det skaber et godt arbejdsmiljø for børnene også. I vores fællesskaber, skaber vi rammerne for respekten for den enkelte. Vi har en fast struktur, da vi ved forudsigelighed er vigtigt for et barn.

Kronhøjvej 8, 4660 Store Heddinge

E-mail: bc-erikstrup@stevns.dk
Telefon: 56 57 57 40
EAN-nr: 5798007740603

Ledelse

• Rikke Kristoffersen (dagtilbudsleder)

Pædagoger: Ulla Bay Jørgensen, Karen Hadsbjerg, Rikke Hjorthøj.
Medhjælper/assistent: Camilla Bruun, Tenna Nielsen (barselsvikar for Kira Pedersen), Kecia Holm (barselsvikar for Mette Nestved Pedersen), Mai Lundby Holm.
Vikar;: Rasmus Andreas og Frede Brøndsager.
Køkkenassistent: Søs Milbo

Åbningstider